Yesterday - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu Yesterday - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Yesterday

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Johan en Theo

14 April 2024 | Nederland, Oss

Bij de voorbereidingen van onze reis naar Rome, kwam ik een passende tegeltjes-wijsheid tegen.

Yesterday is history

Today is a gift

Tomorrow is a mystery.

Yesterday is history

De afgelopen 20 jaar is er veel gebeurd. Veel mooie herinneringen en ook diverse minder mooie herinneringen.

Op sportief gebied hebben Johan, Bert en ik mooie herinneringen, diverse fietsavonturen hebben wij de afgelopen jaren gemaakt.

In 2006 maakten Johan en ik onze eerste pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. Ik kwam met het idee om deze fietstocht te ondernemen om een zware periode af te sluiten. Johan gaf direct aan om mee te fietsen. We vertrokken op 30 april 2006 om in 30 dagen ruim 2.800 km af te leggen. Het werd een heel bijzondere pelgrimstocht naar het Spaanse bedevaartsoord Santiago. Destijds is een uitgebreid verslag van die reis gemaakt, die door heel veel mensen gevolgd werd.

De fietsen werden enkele jaren aan de kant gezet. Maar het fietsavontuur lonkte. In 2018 volgde onze 2e grote fietstocht. Deze keer gingen we met z'n drieën, Bert wilde dit fietsavontuur ook graag meemaken. Op 27 april 2018 vertrokken wij naar Humpolec, een stadje 100 km verder dan Praag. Het werd een fietstocht van 1.380 km in 13 dagen. Daar in Humpolec werden wij gastvrij ontvangen door onze neef Rob, samen met zijn vrouw Romana en de kinderen Mattia en Sam. Na enkele rustdagen in Humpolec en Praag zat ook dit fietsavontuur erop.

Wij waren toe aan een grotere uitdaging en besloten om in 2020 naar Rome te fietsen. Maar door corona en hierdoor het moeilijk reizen in en door Europa werd deze reis in de ijskast gezet. De omgang met corona werd de jaren daarna wat makkelijker. Rome was nog een brug te ver en wij besloten weer met z'n drieën te gaan, maar dan een "praktischer" fietsroute te kiezen. Het werd in 2022 de Maasfietsroute naar Langres. Op 29 april vertrokken wij met de trein naar Hoek van Holland. Hier is de monding van de Maas, hier begint de fietsroute naar de bron van de Maas, het plaatsje Langres. Hiervandaan zijn we via Nancy naar Metz gefietst. In totaal hadden wij 1.841 km gefietst in 18 dagen. Ook deze fietstocht werd een groot en mooi avontuur.

• 14 April 2024 - 17:51

Willie Van Doornik :