Tomorrow - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu Tomorrow - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Tomorrow

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Johan en Theo

24 April 2024 | Nederland, Oss

Tomorrow is a mystery

De titel van dit stukje is veelzeggend. Kijkend naar de wereld, onze maatschappij, onze families, dan is het logisch dat we ons zelf wel eens afvragen, wat gaat de toekomst ons brengen? Ik hou het wat betreft dit onderwerp op onze sportieve uitdaging, de fietstocht naar Rome. Hoe zal die verlopen, wat gaan we zien, welke mensen gaan we ontmoeten (de Paus misschien), welke onverwachte dingen komen we tegen? Het is en blijft koffiedik kijken.

Wat ook een mystery is, is het weer. De vooruitzichten op korte termijn zijn wisselvallig. Een beetje aan de koude kant en af en toe een bui. Gelukkig fietsen we naar het zuiden. Afgelopen maandag hebben we nog een lange trainingsrit van 110-120 km gemaakt via Waalwijk. Net als in 2006 zijn we weer bij tante Wies en ome Nico geweest. We werden getrakteerd op een heerlijke lunch.

Morgen vertrekken wij naar Rome. We volgen de Reitsma-route. Deze route staat bekend als een schitterende toeristische fietsroute van 2.180 km van Amsterdam naar Rome via Duitsland en Oostenrijk. Wij vertrekken, zoals we ook naar Santiago vertrokken, vanonder de fietsbrug Ravenstein. Hierdoor wordt de route voor ons iets korter en komen wij uit op ongeveer 2.100 km. We pikken de route op in Gennep. Vandaar uit gaan we richting Venlo en overnachten in Maasbree bij Gerard en Bertha van "Vrienden op de fiets". Wij zullen dan ruim 110 km gefietst hebben.

De Reitsma-route staat bekend om zijn mooie, afwisselende landschappen en sfeervolle oude steden en stadjes. De route is voor een groot deel rustig, onnodige hellingen zijn vermeden maar we zullen toch de Alpen, de Apenijnen en de heuvels in centraal Italië over moeten.

Deel 1 is de route tot Garmisch-Partenkirchen aan de voet van de Alpen, ongeveer 1.000 km. Wij fietsen dan langs de rivierenlandschappen langs de romantische burchten aan de Rijn en de Neckar.

Deel 2 is de route Garmisch-Partenkircher tot Ferrara, ongeveer 600 km. Wij gaan dan door de machtige Alpen, waarbij we 2 passen moeten bedwingen: de Büchener Höhe (1247m) en de Reschenpas (1515m). We verlaten dan de Alpen en komen in de uitgestrekte Povlakte .De eerste echte Italiaanse stad, die we tegenkomen is Trento. De planning is om via Verona naar Ferrara te fietsen.

Deel 3 is de route van Ferrara naar Rome, ongeveer 550 km. Dit gedeelte van de totale route is de zwaarste. Met name over de Apenijnen en de nodige heuvels tussen Assisi, de stad van Franciscus, en Rome moet er veel geklommen worden. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, je kunt genieten van het prachtige heuvellandschap in het zuiden van Umbrië.

Wanneer we precies in Rome aankomen is niet zeker. We proberen gemiddeld 100 km per dag te rijden en tussendoor 2 rustdagen. We zijn natuurlijk erg afhankelijk van onze fysieke gesteldheid, wel of geen materiaalpech, goed of minder goed fietsweer. Allemaal omstandigheden die bepalen hoe onze fietstocht gaat verlopen. We hopen zaterdag 18 mei in Rome aan te komen. Waarschijnlijk blijven we enkele dagen in deze stad en zullen dan huiswaarts keren.

Wij zijn in ieder geval heel benieuwd hoe deze pelgrimstocht naar Rome gaat verlopen.

• 25 April 2024 - 08:40

Willie :

Heel veel succes Johan en Theo [e-2600]️ [e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-2705].

• 25 April 2024 - 11:26

Willem :

Succes gebroeders van Dijk met de mooie fietst tocht naar Rome!

Gr Willem.

Gr Twan

• 26 April 2024 - 16:51

Bert:

Beste Theo en Johan,

Het was gisteren leuk om jullie tot Smakt te vergezellen en daar uit te zwaaien. Dan wist ik zeker dat jullie Brabant uit zijn. Mooi om nog even bij een bakkerijtje te lunchen en ik hoop dat het pikantje niet voor problemen heeft gezorgd. De temperatuur van 7 gr. was nogal fris, maar het was droog en dat voor de eerste dag een goed begin. Ik hoop dat dit zo zal blijven met een oplopende temperatuur.

Geniet van het mooie avontuur.

• 26 April 2024 - 17:55

Mari :

Ziet er goed uit heren ,succes ook.namems Monique en pastoor Penne

Gr Mari

• 26 April 2024 - 18:31

Maria En Geert:

Theo en Johan, respect voor jullie dat jullie deze reis ondernemen.

Heel veel succes en fietsplezier, we gaan jullie zeker volgen.

Groetjes uit Schaijk, Maria en Geert

• 27 April 2024 - 16:13

Janneke:

Zo te lezen zijn jullie er helemaal klaar voor, papa en Johan. Inmiddels zijn jullie al een paar dagen op weg. De route klinkt prachtig (en best uitdagend!). Heel veel plezier en succes. Geniet van al het moois dat jullie tegenkomen.

• 28 April 2024 - 12:01

Joden Diny:

Hi Johan en Theo,

Wij wensen jullie een mooie, uitdagende fietstocht naar Rome. Het stoempen is begonnen. Geniet en blijf op de fiets.[e-1f92a]

Groeten uit Boxtel van Jos en Diny.[e-1f64b]‍[e-2640]️[e-1f64b]‍[e-2642]️

Tags: Rome4