De eerste etappes - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu De eerste etappes - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste etappes

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Johan en Theo

28 April 2024 | Nederland, Oss

Donderdag 25 april

Johan en ik zijn om 9.30 uur vertrokken vanonder de brug in Ravenstein voor onze pelgrimstocht naar Rome.

Bert heeft ons tot aan Maashees vergezeld en is toen via de Maasroute terug gefietst. Onderweg heeft Bert ons (in Wanroij)nog getrakteerd op koffie en broodje pikant.

We kregen onmiddellijk meer energie.

Wij zijn doorgereden naar Maasbree, na 95 km kwamen we aan op onze eerste slaapplaats van Vrienden op de fiets. Bertha en Gerard hadden de koffie al klaar staan.

Deze fietsdag was wel koud (tussen de 4 en 10 graden) gelukkig geen regen.

's-Avonds zijn we naar camping de Breebonne in Maasbree gefietst. Hier waren Pieter Sanne, Raff en Livv op vakantie.

We werden getrakteerd op een heerlijke maaltijd en daarna zijn we nog even in de binnen speeltuin geweest om samen met Raff en Livv van de glijbaan af te roetsen.

Daarna bij Gerard en Bertha nog een kop koffie gedronken, toen zat onze eerste dag erop. Prima verlopen.

Vrijdag 26 april

Na ontbijt en afscheid genomen te hebben van Gerard en Bertha vertrokken wij om 08.30 uur naar Kessel. De Maas over gestoken en via Roermond richting Duitsland. Hier zijn we de Roer gaan volgen, we hebben ongeveer 100 km langs de Roer (Rur) gefietst. Mooie fietspaden door de natuur.

Na ruim 100 km kwamen we aan in Julich hier geslapen in Jufa-hotel.

Wederom een prima fietsdag.

Zaterdag 27 april,

Na een goed ontbijt vertrokken wij rond 09.00 uur naar Remagen eerst nog een 40 km langs de Roer gefietst, tot aan Duren.

Hier hebben we de Roer verlaten om de Zulpiches Borde over te steken, een uitgestrekt landbouwgebied. Na een lange afdaling kwamen we om 17.00 uur aan in Remagen. Vanaf hier zijn we de Rijn gaan volgen.

Vandaag ook weer via Booking.com een hotel (hostel) geboekt: La Cucina. Wij waren de eerste gasten in de hostel. Geslapen op stapelbedden, geen ontbijt, maar toch een prima verblijf. Bij het diner genoten van het uitzicht over de Rijn en het diner. Dank aan Alex van Gruijthuijzen, van zijn gift hebben wij heerlijk gegeten. [e-1f600]

's Avonds op de Rheinpromenade gewandeld en rond 23.00 uur onze stapelbedjes opgezocht.

Deze derde fietsdag is prima gegaan. 100 km afgelegd in mooi fietsweer.

• 28 April 2024 - 21:06

Bertha:

Mooi hè, langs de Rur? Ooit was dat onze terugreis na een fietstocht door de Eiffel. We hebben genoten van jullie aanwezigheid bij ons Vrienden op de fiets-adres en gaan jullie hier volgen.

• 28 April 2024 - 23:20

Jan:

Hey Johan en Theo ,goed om te horen dat het tot dusver goed gaat, ik hoop dat jullie nog heel veel mooie dagen gaan beleven en wens jullie dan ook een heel voorspoedige reis toe. Succes groetjes

Neef Jan

• 29 April 2024 - 12:10

Ria Van Dieten:

Hey Theo en Johan.

Met grote interesse volg ik jullie fietsavontuur naar Rome. Ik heb er grote bewondering voor en heel veel respect. Ik wens jullie heel veel succes toy toy toy!!

Ria oud-collega Ravenstein

• 29 April 2024 - 16:26

Raff Van Dijk:

Hoi opa waar ben je Nu. mar komop

knuffel raff [e-1f6b4] [e-1f978] je bent[e-1f988]

• 29 April 2024 - 19:43

Mari :

Zo te lezen Theo gaat het super wij wensen jullie veel succes groetjes van uit Oss

• 30 April 2024 - 12:25

Henk:

Hoi Johan en Theo,

Jullie zijn al goed op weg met de uitdagende tocht.

Veel succes en geniet ervan.

Groeten Henk

• 30 April 2024 - 17:47

Annie Van Hal:

Geweldig te lezen dat het goed verloopt en ik hoor jullie ook niet over het weer(klagen) dus zal goed fietsweer zijn gelukkig.

Voor morgen veel fiesplezier maar weer en vanavond af en toe goed bijtanken[e-1f609]

Zet hem op mannen@trots op jullie

• 01 Mei 2024 - 08:24

Radlers :

Goed om te horen dat jullie de etappes weer aan elkaar rijgen en dat het weer meespeelt. Ik zie vertrouwde foto’s van jullie langs het water, koolzaad en biertjes[e-1f37b], daarom heb ik er vertrouwen in dat het goed komt.

Geniet ervan, want het is weer een mooie uitdaging.