Today - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu Today - Reisverslag uit Oss, Nederland van Johan en Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Today

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Johan en Theo

17 April 2024 | Nederland, Oss

Today is a gift

Eind vorig jaar begon een nieuw fietsavontuur weer te lonken. Rome was in 2020 uitgesteld en Johan stelde voor deze reis april-mei 2024 te gaan fietsen. Ik vond dit een prima plan. Wat vandaag kan, moet je op onze leeftijd niet uitstellen. Ons motto is "Carpe Diem" ofwel Pluk de Dag.

Bert gaf te kennen, dat hij deze keer oversloeg. Dus Johan en ik gingen voorbereidingen treffen om goed getraind en goed voorbereid aan de start te staan van deze 2.100 km lange pelgrimstocht naar Rome, de hoofdstad van Italië.

Wij waren op zoek naar een sponsor voor onze fietspakken. Zoon Pieter, Dirk van Schijndel en reclamemakers Next waren bereid ons ieder twee sets wielerkleding te schenken.

Johan was blij met deze nieuwe sets. en vertelde dat zij bij wielerclub WTC de HerBerg in Bergharen pas allemaal nieuwe wielerkleding hadden gekregen. Hij zei: ik vraag voor jou aan onze fietsclub ook een set. Afgelopen week kwam Johan triomfantelijk met een "zak" wielerkleding bij mij. Op zo'n lange fietstocht heb je diverse wielersets nodig, dus ik was natuurlijk erg content met deze kleding. Maar helaas, het bleek een kat in de "zak" te zijn. De kleding paste van geen kanten. Het shirt was Ladies maatje 2, de jas was maat 5 M en de windbreker was XXL. Gelukkig paste het petje wel.

Afgelopen vrijdag hebben we nog een lange tocht van ruim 100 km gemaakt naar Kranenburg in Duitsland. Bert wilde toch nog een paar keer meefietsen en heeft ons lange tijd uit de wind gefietst. Ook deze week willen we, als het weer het toe laat, nog een lange fietstocht maken en dan richting Waalwijk.

We gaan nu beginnen om de laatste puntjes op de i te zetten. Kijken wat we mee moeten nemen aan kleding, reparatiespullen en spullen voor de dagelijks verzorging. De routeboekjes nog even kritisch doorkijken en het regelen van de terugreis. Verder moeten ook de eerste overnachtingen geboekt worden.

• 17 April 2024 - 18:22

Willie :

Dat komt nog vast goed met de kleding van de HerBerg [e-1f6b4]‍[e-2642]️ [e-1f609][e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-2705]. Succes met de verdere voorbereidingen

• 21 April 2024 - 11:01

Annie Van Hal:

Nou Theo en Johan weer een uitdaging voor de deur of eigenlijk buiten de deur. Nog veel succes en wijsheid met de voorbereidingen en we gaan jullie volgen.toi toi

• 21 April 2024 - 15:54

Jill Van Dijk: